Professors on Stage Eindhoven ’13

Een biertje, lekkere knalmuziek, en de ondersteuning van twee ervaren DJs van het ESC

Een biertje, lekkere knalmuziek, en de ondersteuning van twee ervaren DJs van het ESC.

5 juli was het eindejaarsfeest voor de studenten in Eindhoven. Net als vorig jaar werden Profs gevraagd om te DJ-en. Ik ben voor ieder geintje te hebben, en was natuurlijk weer van de partij.

Vorig jaar was het stressen: Ik had het event tussen twee deadlines geperst, tegen het advies van de studenten in niet geoefend met de draaitafels en de mp3tjes een uur voor aanvang gedownload. Zonder nagedacht te hebben over het publiek, speelde ik voornamelijk jaren 80 disco zoals bijv. Earth Wind & Fire en Brothers Johnson. Na afloop werd door ik door een van mijn PhD studenten er fijntjes op gewezen dat deze muziek voor zijn geboorte uitkwam… Ouch ….

Dit jaar heb ik het wat beter aangepakt. Om te beginnen heb ik ruim van te voren de files gedownload. De avond voor het feest heb ik nog geoefend. Daarnaast heb ik twitter gebruikt om de muziekkeuze af te stemmen: @Watutsi_  en @PaulHaseloop dank voor jullie feed-back!

Uiteindelijk heb ik mijn 25 minuten volgemaakt met Art vs. Science –pun intended– (Boom shake the room), Coolio (Gangsta’s paradise), Young MC (Bust a move), Sir Mix-A-Lot (Big Butts), Dr Dre Ft. Snoop (Nothing but A G Thang), Cristal Waters (Gypsy Woman), Tupac (I get around) en Shaggy (Mr. Bombastic).

Het was hartstikke leuk, en ik hoop dat dit een traditie wordt in Eindhoven.

Over Marco de Baar

http://de.linkedin.com/pub/marco-de-baar/5/141/b33
Dit bericht werd geplaatst in Hall of fame en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

